13 Mart 2013 Çarşamba

KETEN TOHUMLU KEPEK EKMEĞİ

5 su bardağı + 1 çorba kaşığı kepekli un
2 tatlı kaşığı keten tohumu
1 paket instant maya
2,5 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker





İlk ekmek denememi sizlerle paylaşmak istedim, ilk olmasına rağmen hiç fena olmadı şimdi kendi mayamı kendim hazırlıyorum,ekşi maya hazırlıyorum mayam olunca onunla da ekmek yapacağım ve sizlerle paylaşacağım.Bu aralar hamur işlerine takmış vaziyetteyim evde sürekli hamur açıyorum şimdi ekmeğimize geçelim.Kuru malzemeleri karıştıralım ve sonra ılık suyumuzu azar azar ilave ederek biraz ele yapışan bir hamur hazırlayalım ve hamur iki katı olana kadar 2 saat mayalandıralım.bu süre sonunda hamurumuzu biraz daha yoğuralım ve ister tek parça ister benim yaptığım gibi hamuru ikiye bölerek oval şekil verelim ve 15 dakika daha tepsi mayası için bekleyelim.Fırınımızı 200 dereceye ayarlayalım ve fırının içine ısıya dayanıklı bir kabı su ile doldurup koyalım,tepsimizi alttan 1. kata koyalım ve 10 dakika sonra ısıyı 180 dereceye düşürelim.Ben ekmekleri fırına vermeden önce üzerlerini elimle ıslattım.Piştiğini anlamak için dış kabuğunun sertliğinden anlayabilirsiniz.Ben ekmek yapmaya karar verince internette çok araştırma yaptım çoğu tarifte 18 saat mayalandırmak gerektiği yazıyodu ama ben o kadar mayalandırmadım zaten 2 saat içinde hamur kabından taşıcak kadar mayalanmıştı.Bir dahakini ekşi mayalı hazırlayıp sizlerle paylaşacağım.Pişerken eve yayılan ekmek kokusu mükemmeldi.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...