7 Eylül 2012 Cuma

DOMATES SOS


Uzun bir aradan sonra merhaba,herkesin mutfağında olduğu gibi benim mutfağımda da kış hazırlıkları başladı,her yıl domates konservesi hazırlamak istiyordum bir türlü yapamamıştım, bu yıl 10 kilo erik domatesten hazırladım.Domateslerimi yıkadıktan sonra kabuklarını soydum ve küçük küçük doğradım,büyük bir tencerenin içinde 1 saat kaynattım biraz tuz ve sızma yağ ilave ettim ve 500 gr lık kavanozlara doldurdum,kavanozların ağzını peçeteyle silip sıkıca kapattım (2 parmak boşluk kalacak şekilde doldurulacak) ve kavanozları ters çevirdim soğuduktan sonra düz çevirip dolabıma kaldırdım.Dikkat edilmesi gereken kavanoz kapaklarının hiç kullanılmamış olması.Domatesleri rendeleyip çiğ olarak da  rendeleyip buzdolabı poşetlerine koyup donduranlar var.Bir diğer hazırlığım da kırmızı biberleri içlerini temizleyip yıkadım ve porsiyonluk olarak paketlere koyup derin dondurucuya koydum,biberleri buzluktan çıkardıktan sonra buzunun çözülmesini beklemeden içlerini doldurup kullanmak gerekiyormuş. Barbunyaları temizleyip onları da poşetleyip dondurucuya kaldırdım.Herkese iyi ve bereketli bir kış dilerim.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...