28 Mayıs 2012 Pazartesi

İÇLİ KÖFTE

Hamuru için:

  • 3 bardak köftelik bulgur
  • 2 rendelenmiş soğan
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 100 gr çiğköftelik kıyma
  • 2 haşlanmış patates
  • 2 tatlı kaşığı pulbiber
  • 1 tatlı kaşığı kişniş
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 1,5 yemek kaşığı irmik
  • 1 tatlı kaşığı tuz
içi için:



  • 250 gr kıyma
  • 2 adet büyük soğan
  • bir tutam maydanoz
  • pulbiber,karabiber,tuz
Bulguru 1 su bardağı sıcak su ile ıslatın ve biraz yumuşadıktan sonra içine rendelenmiş soğanı, kıymayı ve pul biberi ve kişnişi  ekleyip biraz yoğurun.Daha sonra haşlayıp ezdiğiniz patatesi,irmiği,unu ,tuzu ve irmiği ve salçayı da ekleyip iyice yoğurun.Biber salçasını ben tatlı kullandım siz acı seviyorsanız acı biber salçası da katabilirsiniz.Daha sonra yemeklik doğradığınız soğanları çok az yağ ile tavaya alıp kavurun ve kıymayı ilave edip iyice kavurun.Ocağı kapattıktan sonra kıyılmış maydanozu tuzunuz ve biberini de ekleyin ve harcınızı biraz soğutun.Yoğurduğunuz hamurdan cevizden büyük parçalar koparın ve köfteleri hazırlarken yanınıza 1 kase su alın elinizi ıslatmak için.Kopardığınız parçaları elinizi ıslatarak işaret parmağınızla delik açarak yavaş yavaş hamuru inceltin ve içine 1 tatlı şaığı kıymalı harcınızdan koyun ve yine elinizi ıslatarak hamuru kapatıp oval şekil verin.(elinizi ıslatarak köfteyi başparmağınızla kapatın)açılan yerleri elinizi ıslatarak kapatabilirsiniz.Bu ölçülerle 23 adet köfte çıkıyor,köftelerinizi bol kızgın yada yavaş yavaş çevirerek kızartın,isterseniz içine ceviz de ekleyebilirsiniz.Uzun zamandır kızartarak içli köfte yapmak istiyordum,daha önceleri hep haşlayarak yapıyordum ve onun dışında et yoktu ama bu tarif le hamuru tam tutuyor.Tarifi hünerli bayanlarda görmüştüm ben biraz ilaveler yaptım sadece denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...