8 Mart 2012 Perşembe




ÇİLEKLİ PASTA

pandispanyası:(22 cm kalıp için)

5 yumurta
5 kahve fincanı un
5 kahve fincanı tozşeker
1 paket kabartma tozu
1/2 kahve fincanı su
birkaç damla rom aroması
3 çorba kaşığı kakao

kreması:
500 ml süt
3 çorba kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı un
1 paket vanilya
4 çorba kaşığı şeker

1 kutu toz krem şanti
1 su bardağı süt
Süslemek için çilek ve muz kullandım

pandispanya için yumurtaları ve şekeri krema olana kadar çırpın daha sonra un ve kabartma tozunu eleyip ilave edin,kakaoyu, suyu ve rom aromasını ekleyin(ben rom tercih ettim siz başka aromalar da koyabilirsibiz)iyice çırpın,daha sonra tabanına yağlı kağıt koyduğunuz kelepçeli kalıbınıza harcınızı dökün,kalıbınızın kenarlarını yağlamayın böylece kek kabarırken kenarlara tutnup daha güzel kabaracaktır.önceden ısıstılmış 175 derecede pişirin .Piştikten sonra pandispanyanın çökmemesi için kalıbınızı dikine kaldırıp o şekilde soğutun ve soğuduktan sonra üzerindeki bombeli kısmı kesip pandispanyayı 3e bölün.
Krema için vanilya hariç bütün malzemeleri karıştırıp pişirin ve altını kapatmadan önce vanilyayı ekleyip karıştırın,krema soğuduktan sonra 1 bardak sütle hazırladığınız krem şantinizi kremaya ilave edin ve karıştırın.Katlara bu kremadan koyup üzerini çileklerle süsleyin.Ben üst süslemesi için biraz kırmızı gıda boyası kullandım.



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...