9 Ağustos 2009 Pazar




DOĞUM GÜNÜ PASTASI




yaz sıcakları nedeniyle bloğuma ara verdiğim ve mutfağımı tatlılara ve hamurişlerine kapadığım için uzun bir süredir tarif veremiyorum.Bu pastayı liamın doğum gününde yaptım.




pandispanyası için:2 kutu hazır pandispanya unu kullandım ,ilave etmek için malzemeler kutunun arkasında var.




beyaz pastacı kreması:6 kaşık şeker


2 çorba kaşığı un


500 ml süt


1 yumurta sarısı


1 paket vanilya


çikolatalı krema için:1 küçük kutu sıvı krema


1 paket sütlü çikolata(80 gr)


1 paket bitter çikolata(80gr)


ara katlara koymak için 1 kase vişne ve damla çikolata


pastanın üzerini sıvamak için 1 poşet krem şanti




şeker hamuru için:1 paket bitkisel toz jelatin


1/2 su bardağı glikoz


1 kg pudra şekeri (dianınkini kullandım)


birkaç damla portakal aroması


5 çorba kaşığı su (jelatin için)


nişasta şeker hamurunu açmak için




pandispanyayı üzerindeki tarife göre hazırlayın (bu sefer hazır pandispanya unu ile yaptım),soğuduktan sonra 2 kata bölün(toplam 3 katlı olacak pasta),pastacı kremasını muhallebi gibi hazırlayıp soğutun.çikolatalı krema için teflon bir kabı ocağa alın kremayı boşaltın,krma ısınınca içerisine küçük parçalara böldüğünüz çikolatayı ekleyin ve eriyene kadar karıştırıp altını kapatın.cam bir kaba alın ve ılıyana kadar karıştırın ve buzdolabında sertleşinceye kadar bırakın.şeker hamuru için 5 çorbakaşığı soğuk suda jelatini bekletin ve katılaşsın daha sonra ocağa alın ve ısıtın içerisine glikozu da ekleyip karıştırın parmak değecek sıcaklığa gelecek daha sonra içerisine aromayı da ilave edin (arzuya bağlı ama aromalı daha güzel oluyor) ve bir kaba alın içerisine elediğiniz unu yavaş yavaş döküp karıştırarak hamur haline getirin daha sonra istediğiniz şekilde gıda boyalarıyla renklendirin ve bol nişasta ile açın.yapışmaması için nişastayı altına fazlaca dökün çabuk yırtılabiliyo.daha sonra pastayı şekerli süt ile ıslatın ve birinci kata çikolatalı kremayı sürüp üzerine vişneleri koyun ikici kata beyaz kremayı sürüp damla çikolatayı serpin ve katları kapatın .pastanın üzerini ince bir tabaka krem şantiyle kaplayın şeker hamurunun yapışması için ve açtığınız şeker hamurunu üzerine yayın.(ben pandispanyayı dikdörtgen bi kapta yaptım)istediğiniz gibi süsleyin.Bütün yaptığım pastalarda bu kremayı kullanıyorum daha önce resimlerini eklediğim pastalarda aynı bu şekilde yapılmıştır.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...